Thursday, July 2, 2009

feel bad...

Posted by adex-aieda at 10:53 AM
xtau mana nak mula...
jiwa rasa kosong...xder ketenangan...
bos xder...lagilah rasa xtau nak buat apa...
dr semalam...hanya dok dpn pc...main game...
baca blog kekawan...layan facebook..
still xtau apa nk buat...

hidup ni umpama roda...hari ni ke atas...esok ke bawah...
kita xtau mana arah tuju...
hanya doa & harapan...agar hidup kita sentiasa sempurna...
manalah nak cari kesempurnaan hidup eik....
ada org bahagia...menjatuhkan org lain...
ada org gembira...melihat seseorang bersedeh...
ada org ketawa..tanpa pedulikan perasaan org lain...
yg pasti...macam tulah kehidupan...penuh dgn onak duri...

siapa yg harus kita percayai?
hanya diri kita sendiri...yakin akan usaha kita sendiri..
insyaallah kita akan capai segalanya...
tpi...pasti ada mata yg x suka memandang...
ada telinga yg x suka mendengar...
org buleh kata...pedulikan semua tuh...bangkit semula...
alangkah bagusnyakan...kalau kite pejam mata...
pabila terjaga semua tuh hilang...

perbualan ngan sorang kawan...
"mana konyer n3 yg lepas?"...
aku delete...sebab ada yg x suka baca....
"apasal plak..konyer blog ikot suka kau lah"
biarlah...nanti jadi hal lain plak...
"tulah ko...asyik pk perasaan org lain...pklah sama diri sendiri"
dah aku mmg macam tuh...(jwb nakxnak)..
"tulah sampai sekarang org masih perbodohkan kau"
...(rasa cam nak nangis)....
biarlah org buat kita...jgn kita buat org....
hari ni hari dia..esok belom tentu...
"sampai bila ko nak macam nih...biarkan semuanyer..
nanti org ingat ko yg salah...yg ko delete tu nape...
tulah ko ni...susah nak cakap...kata marah...marah jelah...
tapi cepat cair...cubalah bg pendirian tuh teguh"
...entah....malaslah nak pk...serabut pale tau x...
"sampai bila kita ni nak ditindas...org pijak pale ko pon ko nak diam..
weih...ko ada anak eik..nanti anak ko org buat macam tuh..
ko nak tgk ajer...wake up dear..."
sebab dah ada anaklah aku malas nak kecoh2...dah tua pon...dah 29 tahun...
aku taulah apa nak buat....biarlah org nak porak perandakan hdp aku pon...
Tuhan kan ada...Dia tau apa yg terbaik utk aku...utk ko...
"ye...aku tau...tp ko tu lemah sangat...lain kali jgn mudah pecaya pd org..
yg ko baru kenal..org kata A...ko kata A...cubalah buka otak ko skit..."
nape ko marah aku nih...
"sebab ko tu bodoh...(dgn nada marah)..."
adoiii...aku jugak yg bodoh...x cukup baik ke aku nih...
"sebab baik sangatlah jd macam nih..."
aku taulah apa nak buat...biar jelah...insyaallah...ada hikmah semua tuh...
"yelah...kalau ado...kalau xder..."
ko jgnlah ckp macam tuh....aku ada suami & anak2 aku ler...
"sebab ko ada suami & anak2 lah ko kene wake up...
sampai bila ko nk tgk org lain jd ..."
nak wake up macam manalah eik agaknyer...
"dah aku malaslah nak cakap ngan ko nih...."

silap aku ke weih...
aku ni lemah sangat ke.....macam mana nak wake up?
nanti aku jadi garang...lagi org x suka
jadi baik..terlalu diam pon...org x suka...
cuba jd diri sendiri....akulah nih...
aku yg nakal...degil...keras kepala...x dgr kata...suka buat apa sajer...
suka habiskan duit....suka jejalan...suka tido hotel...
akulah tukan...ko kenal aku macam tukan...

Ya Allah...kau berikanlah aku kekuatan...
kenapa hanya aku yg perlu mengalah....
bangga x ayah & mak aku eik bila tau aku macam nih....?

2 comments:

Mummy Dasy on July 2, 2009 at 7:53 PM said...

biarlah org buat kite,asal kite xwat benda yg sama that's my princip

adex-aieda on July 2, 2009 at 8:21 PM said...

ye kak...adex ingat tuh./..
tq atas peringatan akak juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket