Friday, July 3, 2009

Alhamdulillah

Posted by adex-aieda at 8:52 AM
ALHAMDULILLAH...

hari ni..di pagi jumaat...dibulan Rejab yg penuh dgn keberkatan...akhirnya...aku dah cool..semalamkan khamis..malam jumaat...atok aku pon dah sebulan pergi...kalau sebelomnye...jiwa aku rasa kosong..hari ni...jiwa aku dah tenang...dah buleh lepaskan segalanya berlalu pergi...insyaallah...hari2 ku akan terus lenyapkan bayangan semalam...

masalah besar..hinggalah masalah sekecik zarah...dah berakhir...dengan cara baik..aku akan maafkan..tp utk lupakan semuanya macam xder apa yg penah terjadi..x mungkin..sebab aku seorang wanita....perempuan...hati mudah terusik...aku cuma ada masalah disekeliling...sukar nak cari kawan yg aku leh percayai 100%..xtau menilai...mungkin itu kesilapan...kekhilafan diri...apa yg penting...aku akan cukup hati2 lepas nih....aku seorng yg berterus terang...so aku ingat org di luar sana pon macam aku...tp x plak...bukan masalah aku...masalah bisnes aku pon dah settle...rugi tetap rugi...bak kata cp sham..aku kene bangun...kene kuat...sekurang2nyer projek kebun pisang masih ado...(hehehe)...betol kan...hidup mesti diteruskan..jatuh bangun... lumrah kehidupan...aku masih ada keluarga...ada suami & anak-anak...walaupon hilang kawan...x bererti tiada kawan yg lain...kawan ketawa senang dicari..kawan dikala susah...payah nak jumpa...terima kasih yg tdk terhingga buat kawan2 yg ada...yg memberi kata2 semangat... YM...SMS..CALL..FB...comment melalui blog...(adex xleh proceed kat blog)...terima kasih juga kerana memahami & memberikan nasihat yg berguna...adex akan lebeh berhati2 lepas nih....lagipon umor semakin meningkatkan...dugaan kehidupan...datang & pergi...

copy dr blog seorang kawan...(aku edit sikit.)

dugaan yg mendatang harus kuhadapi dengan tenang. hidup ini hanya sekali dan yang sekali itu akan kupastikan aku tidak akan tersilap lagi dalam langkah yang harus kuteruskan.......

sedihku sakitku kuterima
ku rela ku pasrah jalanku
ini suratan aku dicoba
demi rahmatmu ku memohon

Ya Allah
redhoi ketulusan hati
Ya Allah
beri aku ketabahan
Ya Allah
aku sanggup berkorban
demi Rahmatmu ya Allah

didunia yg sarat godaan
kumohon dosaku ampunkan
ingin bahagia dunia akhirat
turunkan rahmatmu untukku

panjanglah plak cerpen aku kali nih(hehehe cerpen..)....kalau buat karangan masa exam confirm lulus...(hehehe).. mungkin aku pon terlebeh emosikan...coz 2 org sahabat baik aku..dah ditimpa masalah yg sama..harap x berlaku pada aku....sebab kalau kene kat tempat aku...aku xtau sama ada aku akan kuat hadapi hari2 mendatang...eta...lin...kita mmg buleh memaafkan...tp utk melupakan semuanya...mmg x bulehkan...walaupon masalah kita berbeza...hidup mesti diteruskan...kita pon xtaukan...kenapa perempuan lain mesti menghancurkan hati perempuan lain...entahlah..inilah dikatakan kehidupan...

4 comments:

Puteri Amna Balqies on July 3, 2009 at 10:12 AM said...

akak benda alah tu akan wujud bile kite langgan msgbox tu..secara automatiknya die akan appear kat box tu..

adex-aieda on July 3, 2009 at 11:20 AM said...

ooo yeker....
ok...tq eik...

lyn on July 3, 2009 at 11:33 AM said...

adex

masalah kalau kita handle with care elok jadinya. n kadang2 mslh tu mematangkan kehidupan kita ok.

adex-aieda on July 6, 2009 at 8:56 AM said...

ok kak lynn..
thanks...saya jd kuat macam akak...insyaallah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket