Wednesday, February 25, 2009

KENAPA POMPUAN SEKARANG TERGILAKAN SUAMI ORANG

Posted by adex-aieda at 9:39 AM
Reactions: 
dah lama aku sengaja membiarkan blog ku ini bersawang seketika...
maaflah utk kekwan blog yg bagi adex tag tuh..
masih lom ada kesempatan nak buat...

topik "sembang pagi" ari nih...kenapa pompuan sekarang tergilakan suami orang? mungkin sudah jadi trend sekarang, kalau bukan pompuan yg buat,
lelaki juga sudah ada akaknyer...mahu hdp mewah & terurus.. bercinta dgn "hak org" lebeh mencabar... alasan pertama duit & kehidupan yg terjamin...
mmglah jodoh & pertemuan ditentukan Tuhan.. tpi kitakan hanya merancang....Tuhan yg tentukan segalanye... selagi kita buleh halang..kita tau selok belok batas pergaulan...

alasan suami sekarang... perlukan seseorang utk berbual...berkongsi citer.. kenapa x jadikan isteri sebagai teman utk berkongsi cerita? kenapa perlu jdikan org lain.?tepuk dada tanya selera... mungkin juga mula2 sekadar suka2..nak have fun... akhirnyer tersangkut plak...kata pompuan zmn sekarang..suami org lebeh bersifat terbuka...

apa yg buat aku hangin sangat... coz keadaan sekeliling aku yg dok citer citur pasal nih... sapa yg harus dipersalahkan? salahkan isteri kerana x pandai jaga suami? itu adalah ayat masyarakat sekarang.. suka sgt salahkan isteri..
suami? x penah cukup dengan apa yg ada... suka sangat bersifat tamak...x cukup dengan seorang isteri? kenapa perlu berkongsi cerita dengan pompuan lain? kenapa suami perlu bercerita tentang hal rumah tangga dgn
pompuan lain...kalau nak sangat teman bebual kenapa bkn dgn isteri?
alasan apa yg diberi? sebab isteri kolot? isteri x berkeja.. dok rumah.. x amik tau dunia luar? kenapa perlu jadi macam nih? suami kan org yg terpelajar?
kalau betol pon kenapa x bgtau isteri utk berubah? kalau dah rasa ada masalah kewangan...bagitau isteri... x payah nak mintak pendapat dgn org lain...lebeh2 lagi.. pompuan yg x penah berkahwin.. apa yg dia tau tentang hdp berumah tangga? cubalah suami2 pk.. kalau perkara ni jd pada ibu..kakak...adik...
sakit x hati dgn apa yg dibuat? sanggupkan tgk.. rumah tangga ibu..kakak..adik.. hancur disebabkan org ketiga?

tipulah kan kalau aku cakap...aku x penah bergaduh ngan suami...
cinta itukan ketawa & airmata... 4 tahun kawen.. aku xder anak...hdp berdua...
alhamdulillah suami aku x penah soal masalah anak ngan aku...
bila org tanya...bini ko xleh beranak ker? suami aku jawab..aku nak kumpul harta donia dulu... bkn macam ko..kawen2 terus beranak...

pehtu duit xder...nak buat apa,,bangga gak masa tuh,... tp entahlah eik.. mungkin jauh dlm hati..suami aku pon nak anak... risau jugak aku... kalau aku xleh beranak... suami aku nak cari & kawen lain...biasalah kan alasan2 suami...

tapi...ni cerita suami curang..padahal punya anak bederet?
x cukup lagi ke pengorbanan seorang isteri? x cukup berjasa lagiker isteri buat suami? kalau niat dihati suami mmg nak cari pompuan lain...
utk berborak..berkongsi cerita...ceritalah pasal hal lain... x payahlah nak citer tentang masalah rumah tangga... duit x cukup ker...isteri macam tuh...anak macam nih.... sebab akhirnya... pompuan tu akan ambil kesempatan..
menghancurkan rumah tangga yg terbina...buat suami2 yg terbaca blog aku nih... maaplah.. ini cuma luahan hati sendiri.. dgn harapan suami aku x buat mcm tuh..

cubalah fikirkan...
kebanyakan suami yg punya anak 2-3 org... yg akan buat perangai jahat macam tuh... tpi...suami yg x punya zuriat..tetap setia bersama isteri,...
kalau aku salah...tolong betulkan... aku cakap ikot pengalaman & luasnyer pergaulan akuk.. ramai lagi kwn2 aku yg belom dikurniakan rezeki anak...
masih lagi bahagia ngan suami... tpi.. kawan2 aku yg dah punya anak 2-3...
suami mereke curang..ada pompuan lain utk berkongsi cerita,....
ingin aku tanya.. citer pasal apa yg dikongsi?

9 comments:

Nurul Aznil on February 25, 2009 at 10:43 AM said...

Uuuu...
saya salut 10 kali kat your hubby utk ayat,
"aku nak kumpul harta donia dulu... bkn macam ko..kawen2 terus beranak...
pehtu duit xder...nak buat apa"
ni...
:D
saya faham apa yg anda rasa... kami pun dah nak masuk 5 tahun, ber2 jer lagi...

Adwindaa on February 25, 2009 at 11:10 AM said...

hmmmmm... malas nak ckp lebih2 kang terover lak smp ade yg tersinggung n takut termakan diri sebb baru je lagi di alam rumah tangga, tapi melalui pengalaman yg sendiri hadapi, cuma satu je pertanyaan untuk suami2 yg cam ni>>> dimanakah janji akan setia sehingga ke akhir hayat yg masa memula dibicarakan sewaktu lom kawen lu? <<< musti ada kan... bohong la lau tak da.... heheh

mrsharis on February 25, 2009 at 11:21 AM said...

Good topik la adex..
betul tu..ada 2 org kwn i ada masalah cam ni..
Bini da cantik,anak comel2 tp main gila ngan pmpuan lain.
Bila kwn i call pompuan tu blh lak dia cakap yg member tk pandai jaga laki..
Seram la kan zaman skng ni mcm2 crita..

mas on February 25, 2009 at 12:59 PM said...

ha betul la kn...ssh nk ckp zmn skng ni kn adex...xpe rezki masing2 kn...kita nk ckp lbh2 pn takut kn...ada gak mmber lawo tp laki dia pn kene kebasss....mmm...cian cian....

adex-aieda on February 25, 2009 at 4:40 PM said...

thanks sebab bagi feedback...
dah lama pendam sebenarnyer...
adex pon baru jugak dalam alam rumah tangga...sebab tuler kiter mesti berhati2 jaga suami...jgn terlalu percayakan suami..entahlah bg kebebasan salah..kongkong pon salah...

kak aznie...
sabar eik..insyaallah akan ada rezeki utik akak..

mama liana on February 26, 2009 at 11:43 AM said...

betul adex..skang ni mcm trend pulak pompuan suka laki org..ada anak atau takder bukan penentu kebahagian.. kdg ada anak pun dah boleh cerai berai pasal pompuan lain..

cuma dlm perkahwinan ni kita kena ada skit sifat curiga..cuma jgn melampau sgt takut hubby pon bosan..prinsip ku senang jer.. kita sebagai isteri ikhlas dlm perkahwinan dan tuhan akan selalu tunjuk setiap benda yg salah.. sorok ler bagaimana pun.. yang salah tetap salah..

Syasya Ab Latib on February 26, 2009 at 12:40 PM said...

dunia nk kiamat, mcm² boleh berlaku...

FiBoCyNnO_gURL on March 2, 2009 at 4:19 PM said...

aku alaminya sendiri sekarang..
ntah la...
ape lebih nye...
aku pn xphm

kdg2 suami pn same..

mgkin kite insan biasa kot...

org lain (org ke 3) 2 special kot...

yg le memahami suami kite...

Aida Narina on March 2, 2009 at 9:32 PM said...

Hi there, nice knowing u :)


Btw, if you have the time, do visit my sales blog. We have Tie Rack scarves instore :)

This is So Fashion :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket