Wednesday, March 28, 2012

celebrate 59th years old nenek

Posted by adex-aieda at 8:45 AM
Reactions: 
ALHAMDULILLAH
20 mac 2012 genap umur ibuku tercenta 59 tahun.....syukur padaMu Tuhan....doaku agar ibuku diberikan kesihatan yg baik tuk terus melalui liku2 hidup yg mendatang...kerenah anak2 dan cucu.,...semuga juga dimurahkan rezeki....... amin :)

mamy dan mama- Iena Hamdi telah mengambil kesempatan meraikan besday ibu kat malaya steambot, prima gombak....dekat je pon ngan umah mak ayahku......rasanye tetiap tahun kot celebrate makan kat situ...sebab rege pon buleh tahan... rm23++ yg lagi best...tuk besday girl free of charge ye....
makan kat situ tuk 10 dewasa & 3 kanak2 cume RM258....berbaloi2 rasanye...sebab makan x hengat dunia...


 24 mac 2012...malam sabtu..ayah a.k.a atok buat kenduri tahlil/kesyukuran..hanya kami sekeluarga...anak beranak...adek beradek...lepas tahlil...solat isya' berjemaah tuh....barulah makan....then jiran2 terdekat datang...malam tu...tuk pertama kali...mamy oder pavlova dari irmadilondon.....sedap x hengat...sampai x puas makan...ayah suka sangat...sampai masa jiran2 datang serbu umah....mama iena dah bawak lari...simpan...potong kecik2 letak dalam pinggan je bg depa rasa.....yg lain siap potong masuk tupperware...x puas makan...huhuhu

the next day...mama iena oder pavlova jugak dari cikmin macaron......cuma beza kali ni...sebab cikmin dok jauh kat bentong...kami kene deco sendiri.....kali ni x bape nak meriah..sebab mama iena tu jakun buah-buahan....dia x makan buah......so anda akan nampak beza....pavlova irma & pavlova cikmin...2-2 sedap....air tangan yg berbeza....rasa cam nak oder berkali2.....huh....cikmin susah skit nk oder sbb kene tunggu dia turun KL...amik oder bebanyak....


masa nak solat berjemaah sekeluarga....nenek bagi telekong kekanak ni,,,tapi still besar tuk depa...x payah pakai kain....jadiklah....susah tol nak suh bergambar ye...sejuknye perot mamy bila tgk gambar ni,....so sweet kan? tuk dak syifaa' qila xder lagik....besar sangat....karang dia nk jalan pon x buleh...heheheheh

nak melentur buluh mestilah diberi pelajaran dari kecik ye dop? dah kalau anak2 pon x penah tgk kita solat....camne depa nak solat kan....bila tgk depa excited pakai telekong...sungguh mamy teruja...nanti ye kakak adik....tahun depan mamy hantar kelas mengaji..... :)


 adios :)

2 comments:

mummY daniSha on March 28, 2012 at 8:57 AM said...

mak sy x suke nak celebrate besday die hehee...kalau kita beli kek tuk dia ,dia kata ngade2 je hehee

adex-aieda on March 29, 2012 at 10:37 AM said...

ala....nama pon mak kan....kat mulot je cakap xnak..x suka...tapi dalam hati...mesti dia suka sbb kita selalu ingat kat dia....mak kite pon memula ckp cam tu....dah lama2...x kisah...kadang bila kita beli kek siap tanya lagi..ada ke duit kamu ni,...maklumla besday tgh bulan kan...heheheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket