Tuesday, August 31, 2010

aku diuji? teruji?

Posted by adex-aieda at 3:37 PM
Reactions: 

aqilah
berat mata yang memandang
berat lagi bahumu memikulnyer

hari ni...kat wad...dato' ronda macam biasa...dia kata nak cek aqilah punye lubang..mamy buka diapers..then dato' tengok berkerot2 muka..macam memikirkan sesuatu..mamy tanya..kenapa? dato' tgk lagik lubang aqilah...lepas tu dato' cakap x buleh operate esok...dato' suruh mamy balik umah..mamy tanya lagik kenapa? dato' cakap salah ni...x buleh tutup lagi stoma aqilah...sebab.....lubang tu terlalu dekat dengan lubang vagina...kalau diteruskan juga..aqilah akan mengalami sembelit sampai besar...& masalah masa aqilah kawen...nak beranak...mamy pandang papa..macam biasa jugak..papa tetap buat muka cool...papa buat isyarat suh mamy tanya lagik..mamy tanya..abis tu macam mana? x payah operate? dato tanya mamy...jolok lilin guna saiz apa? ada masalah? mamy jawab..saiz 9...xder masalah...dato' suh mamy bawak aqilah balik...then akan call utk set temujanji..mamy keliru kenapa? bila leh tutup stoma nih? dato' terangkan kat mamy...lubang ni tersilap...kita kene tunggu 3 bulan...bulan 10 (oktober)...kita akan panggil masuk wad lagik..akan ada operate utk buat lubang baru...means..lubang yg ada ni? lubang ni ada risiko...so aqilah mmg xleh guna..aqilah kene tunggu lagik...dahle sekarang aqilah nak belajar meniarap..tapi x buleh,...sebab beg kat perot tu menganggu aktiviti dia...kalau kene tunda lagik...maknenyer..stoma tu akan ditutup bulan 11(november)...aqilah xkan buleh meniarap...merangkak macam bayi2 lain...siapa yg harus mamy salahkan? doktor? nasib? takdir? betapa pilunyer & sebaknyer hati mamy nak tgk aqilah ngan beg tu....maafkan mamy sayang...mamy x buleh buat apa2...mamy kene terima keputusan doktor..kerana hanya itu jalan yang terbaik buat aqilah...aqilah kene sabar ye sayang..semua ni ujian dari Tuhan..kita harus kuat hadapi sebarang kemungkinan yg berlaku..pasti ada hikmah yg tersembunyi..yg kita x nampak...yer..mamy berpura2...mamy berlakon utk kuat...tp dalam hati mamy.....tetap ada taman...itu semua hanya kata2 yg keluar dr mulut mamy..utk sedapkan hati sendiri....

aqilah..
sabar eik sayang..mamy akan tetap ada disamping aqilah...utk hari ni....esok & selamanyer....insyaallah...

Ya Allah..hanya padamu...tempatku mengadu,,limpahiku dengan rahmat kasihmu..kurela biar betapa perit tertusuk duri..jalan berliku tiada bertepi..kupercaya tidak sia-sia aku diuji...

6 comments:

Davnes on August 31, 2010 at 5:54 PM said...

banyakkan berdoa & bersabar..semoga aqilah cepat sembuh....mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku...sayang aqilah...

Farra Dhelina on August 31, 2010 at 7:00 PM said...

allhuakbar kak..kesian nya kat aqilah..mcmn lah pulak blh slh luabng tu..ya allh..kuatkan smgt kak..tak tau nk kata ape lagi..kesian dgn aqilahh..hermm

LoVEaQshA on September 1, 2010 at 8:10 AM said...

Akak sbar yer,harap akak redha dan tenang dalam ujian nie..~!
Sedih bila fikirkan nasib Aqilah yang terpaksa mengharungi sume nie dlm usia yg masih mentah lagi,tp untuk kebaikan dia terpaksa jugak kak!~

Semoga Aqilah akan terus kuat hadapi ujian nie dan akak perlu kuat yer..Memang senang mulot bercakap tapi akak insan yang terpilih untuk diuji dengan cara begini kak!..
Kitaorang akan support akak!!!

Marsha~ on September 1, 2010 at 8:22 AM said...

TERSILAP???? haih.. geram pulak dengar... kesiannye anak auntie aqilah ni... sabar ye sayang.. ade rahmat di sebalik semua ni sayang...... lepas ni aqila boleh berlari dgn bebas ye... sabar ye adex...

Mayyonnizz on September 1, 2010 at 8:31 AM said...

kdg mmg geram dengan jawapan..para2 doktor yang hebat2 nih.. tp siapalah kita..anggap jer takdir..sabar adik...adik kna sabar lagi..
mcm tulah kita..demi tuk tgok anak sihat..xper dato' tuh hebat..die tahu dia buat yg terbaik utk aqilah...
insyaalah semuanya akan ok..take care.

azie on September 1, 2010 at 4:12 PM said...

Ya Allah adex besarnye dugaan mu, kesiannye aqilah..Allah lebih mengetahui perancangannye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket