Saturday, August 21, 2010

selamat hari lahir sahabat....

Posted by adex-aieda at 12:47 AM
Reactions: 


selamat hari lahir ayu....
semuga panjang umur & dimurahkan rezeki...diberikan kesihatan yang baik..kekal bahagia bersama keluarga tersayang...
adex buat entry ni khas buat anda ayu....& arwah alanna qish..
tiada hadiah yg mahal...cuma hadiah yg x seberapa lahir dari hati yg ikhlas..diharap dapat menjadi pengubat hati duka ayu....

alanna..
pemberian ni acik berikan bukan utk mendapat nama,..menagih belas simpati...tapi ianya lahir dlm lubuk hati....utk menghadiahkan & mewakafkan al-quran atas nama ALANNA QISH BTE SYARUL NIZA & NUR SYIFAA' AQILAH BTE MOHAMAD AZHOKHI...pada org2 yg memerlukan....utk dihantar ke surau2..masjid2...di sekitar malaysia....xtaulah acik kemana akan dihantar al-quran2 tu...biarlah ianye berjalan tanpa henti..agar dpat memberi manfaat pada insan2 yg memerlukan diluar sana...siapa tahu..suatu hari nanti..acik atau mummy alanna akan terjumpa dengan al-alquran tu...

alanna..
satu masa dulu..acik mengenali mummy alanna melalui forum@cari...lama dulu..sejak tahun 2006...masa tu kami sama2 berkongsi cerita untuk mendapatkan zuriat kami sendiri...waktu tu mummy alanna baru lepas keguguran...sempatlah jugak mummy alanna membeli gamogen yg acik jual...kat ampang point (ingat lagik x ayu?)...detik demi detik berlalu...acik tumpang gumbira bila mummy alanna disahkan mengandung....berkat doa yg x berhenti...masa tu acik sungguh gembira walaupon jauh disudut hati acik sedih tp acik tetap tumpang bahagia...sambil bertanya bilalah giliran acik pulak eik....alhamdulillah x lama lepas tu acik pon disahkan mengandung....gembira yg x terhingga....dulu...facebook masih belom ada..yg ada friendster & myspace...x secanggih facebook la ni....acik tau mummy alanna dah selamat bersalin anak lelaki (abang nadime) pon melalui friendster...sebab masa tu acik dah x baper nak aktif kat forum...ingat lagi sms yg acik kirimkan buat mummy alanna....'tahniah ayu...dah lengkap hidup mu sebagai isteri & ibu..adex terasa debaran itu'.....x lama lepas tu acik pon selamat lahirkan sikembar yg gebus itu...syukor hidup kami dah sempurna dgn kehadiran zuriat kami sendirik...apa yg buat acik bertambah gembira bila dpt tahu mummy alanna mengandung lagik...cepat plak rasanyer....dan pastinye mummy alanna cukup bahagia bila dah dpt anak sepasang...sorg lelaki & perempuan,...syukor....x lama lepas tu...acik plak yg disahkan mengandung kali ke-2...mungkin kami sama2 sibuk...sama2 menyepikan diri...kami bertemu plak kat facebook...kat sini baru kami sembang lagik...sama2 tukar komen2...sampailah acik baca status mummy alanna yg penuh dgn teka teki...selalu acik tanya kenapa ayu...apa sakit alanna..tapi mummy alanna x reply...acik plak waktu tu dilanda gundah juga...dgn keadaan kesihatan yg x memuaskan...jarang online...buat acik banyak ketinggalan cerita tentang alanna...sampailah acik selamat melahirkan little syifaa'....walaupon kami dekat...alanna di KK5...acik di KK8...terasa ada jarak berbatu jauhnyer utk acik menziarah alanna...waktu tu acik dlm pantang...itu yg acik ralat sangat..kenapa acik x dtg tgk alanna....ziarah alanna...dah balik umah...baru acik buleh baca blog mummy alanna...waktu tu baru acik tau...betapa kuatnye sahabat acik....betapa tabahnyer mummy alanna....berat bahu yg memandang..membaca blog mummy alanna..berat lagi bahu mummy alanna hadapinyer...acik pinjam kekuatan yg ada dalam diri mummy alanna utk kuatkan semangat acik jugak...ye..little syifaa' acik x sempurna seperti bayi2 yg baru dilahirkan....tapi mummy alanna pujuk acik dgn menyatakan....'adex..syifaa' bukan bayi yg x normal..tapi bayi yg ada masalah kesihatan'...masalah kesihatan yg mungkin buleh dibaiki...dengan melalui pembedahan....

alanna...
nak tau x...kerana alanna...acik kenal ramai ibu2 yg mempunyai anak yg tidak sihat...tidak normal...kerana alanna...buat acik rasa syukor...kerana little syifaa' punya semangat yg kuat utk melawan penyakitnyer....kerana alanna jugaklah hampir setiap hari airmata acik mengalir x henti2 bila membaca luahan hati mummy & daddy alanna di blog....kerana alanna jugaklah...acik redha dengan apa yg terjadi....Tuhan xkan menguji hambaNya yg lemah....kerana alanna jugaklah buat acik bersyukor dikurniakan anak seperti little syifaa'....acik ingat lagik...masa pertama kali little syifaa' admit wad KK4...utk jalani pembedahan yg pertama...wad alanna KK5...berdepankan dgn wad KK4..perjalanan acik ke surau pasti acik terbayangkan alanna...acik terbayang mummy alanna....sebab acik x berkesempatan menziarah alanna ketika alanna sakit...acik ingat lagik...waktu little syifaa' dalam bilik OT...acik menangis dalam surau..sambil pam susu...acik pejam mata...acik terbayangkan alanna...bila acik buka mata...acik nampak alanna tersenyum memandang acik...seperti ingin menyatakan sesuatu...tapi bila acik toleh..alanna dah tiada.,,..siapa si kecil yg duduk disitu td....? terus acik bangun ambil buku yasin..acik doakan alanna...bahagia disana....dalam doa acik...ingin sekali acik nyatakan...pergilah bergembira wakai alanna...jgnlah kau bawa syifaa' acik sekali....acik menangis2 kat situ...sampai cleaner tu tanya acik...kenapa? baru acik tersedar..doa acik umpama pentingkan diri sendiri.... Ya Allah,....ampunkan acik ye....masa tu acik niat dalam hati..ingin sedekahkan buku Yasin & wakafkan al-quran atas nama alanna & little syifaa'...alhamdulillah...niat acik dimakbulkan....

alanna...
acik x pernah lupakan nama alanna disetiap doa acik...walaupon acik kenal mummy alanna hanya di alam maya,...tapi acik dah rasa mummy alanna sebahagian dlm hidup acik...x pernah juga acik lupa berdoa...agar Tuhan kuatkan semangat mummy..daddy & abg nadime....sebab...acik tak tau sekuat mana diri acik kalau Tuhan tempatkan acik di tempat mummy alanna.....acik x kuat utk hadapi sebarang kemungkinan yg akan berlaku pada syifaa'..sungguh alanna...acik x sekuat & setabah yg dilihat....

ayu..
maafkan adex kerana meluahkan apa yg dirasa selama ini x pernah terucap...terima kasih kerana disetiap tulisan ayu & syarul buat adex bertambah kuat....hari demi hari...adex akan kuat...doakan adex kuat yer....

akhir sekali....maafkan adex...semuga hubungan persahabatan kita akan terus kekal...apa pon yg terjadi,..berjalanlah tanpa henti....insyaallah..selamat hari lahir sabahatku.....hidup mesti diteruskan yer..menangislah kalau itu akan membuatkan jiwa ayu tenang...

1 comments:

Mayyonnizz on August 23, 2010 at 4:33 AM said...

insyaalah Adex... Syifah will be ok...doa2 kami semua akan mengiringanya setiap masa....

terharu dengar Alanna melawat Adex kat surau... dulu kat surau tu lah menangis teresak2 mintak doa dgn tuhan..berikanlah apa saja yg terbaik buat Alanna....asalkan dia tak menderita lg..sebab ayu sedar Alanna makin menderita... dia takde peluang lg..selain kejaiban...

Tuhan dh berikan yang terbaik untuk dia... Syurga...yang menjadi idaman kita semua... Syukur walaupun hakikatnya terpaksa berpisah dengn anak sendiri...

Berpisah pun tak lama... kerna ada suatu masa nanti kami akan berjumpa lagi...

terima kasih adik di atas apa yg telah adik berikan...hanya tuhan saja yang dapat membalasnya... dan semoga adik dibalas dengan rahmat yang lebih lagi dr segala apa yg telah adik berikan untuk kami...

insyaalah Syifaa akan terus hidup untuk Adik..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket