Sunday, August 29, 2010

'ku percaya ada tahajud cinta' buat puteriku

Posted by adex-aieda at 10:55 PM
Reactions: 
NUR SYIFAA' AQILAH
Kau datang ketika duka Dan bintang bercahya Tunjukku ke jalan syurga
Ku haus di tengah laut
Lemas mencari tempat berpaut
Kirimkan aku kekuatan
Serta pedoman dikesesatan
Ku sunyi dalam gembira
Perih pedih tanggung derita
Sungguh aku bukan wali
Yang suci dari hina dan benci
Kau datang ketika duka
Dan bintang bercahya
Tunjukku ke jalan syurga..
Terlalu lama aku mencuba
Terlalu banyak cinta yang ku damba
Tiada yang sempurna hanyalah fana
Tuhan.. ampuni hambaMu
Kau datang ketika duka
Dan bintang bercahya
Tunjukku ke jalan syurga..
Ku rebah di dada malam
Memecah dendam yang lama diam
Ku tanggalkan baju dunia
Dakapku dengan selimut syurga
Ya Tuhanku hanya padaMu
Tempat mengadu segala rindu
Limpahiku rahmat kasihmu
Dalam Tahajjud Cinta bersujud
Ya Allah...kau sembuhkanlah penyakit anak ku Nur Syifaa' Aqilah..kau permudahkanlah segala urusannya...

1 september 2010
aqilah akan menjalani pembedahan yang kedua...doa dari semua amat mamy harapkan...muga ramadhan akan memberkati...muga kita akan balik beraya dirumah....dan akan pulang ke kampung papa di kedah....doktor kata...pembedahan tutup stoma senang...tapi masih ada risiko...mamy juga amat berharap agar mamy diberi kekuatan...hantar aqilah sampai ke dewan bedah....melihat sendiri...aqilah dibius sehingga tidur macam papa tunggu aqilah dulu....doakan mamy kuat eik...mamy x pernah publish gambar aqilah tuh...tmpt aqilah operate...mamy x sampai hati...sebab ramai yg tanya...aqilah pon dah nak oeprate tutup stoma tuh...sebab tu mamy publish.... ;)
aqilah muga kedatangan ramadhan kali ini membawa sinar buat papa..mamy..kakak & adik...semuga ada hikmah yang pasti...insyaallah...
Mereka meragui wujudnya cinta yang sejati
Tidak hati ini
Semenjak dari mula
Ku yakin ada cinta
Cintalah yang memungkinkan segala
Ku rela biar betapa pun perit tertusuk duri
Jalan berliku tiada bertepi
Ku percaya tidak sia-sia aku diuji
Demi cinta tersembunyi hikmahNya pasti
Pandang-pandang alam ini
Sambil pandang difikiri
Mana bumbung langit tinggi
Mana lantai bumi
Tidak satu yang terjadi
Tidak mungkin tersendiri
Cuba cari jawapannya andai meragui
Mereka meragui wujudnya cinta yang sejati
Tidak hati ini
Semenjak dari mula
Ku yakin ada cinta
Cintalah yang memungkinkan segala
Ada hikmah yang pasti..
Sejak mula ku percaya ada cinta
Cinta itu memungkinkan segalanya
Cinta suci yang abadi

11 comments:

Marsha~ on August 30, 2010 at 8:16 AM said...

aqilah kuat... so mummy kena kuat jugak..... tgk si tembam ni pun dah tahu dia anak yg kuat.. semoga operation tu berjaya dgn adex buleh balik raya kat kampung...

Nieza Ishak on August 30, 2010 at 9:01 AM said...

insyaallah ..

harap2 aqilah kuat yerk adex.

Farra Dhelina on August 30, 2010 at 11:21 AM said...

ya alh kak..kuat semangat ye..

insyallh. aqilah akn sembuh!!

zuwaidah on August 30, 2010 at 2:28 PM said...

Insyaallah semoga dipermudahkan urusan oleh ALLAH...doa dari maksu sekeluarga.

adex-aieda on August 30, 2010 at 3:18 PM said...

terima kasih utk semua....
doa kalian turut membantu...
insyaallah

Nurul Aznil on August 30, 2010 at 4:24 PM said...

Salam,

Kekuatan anak yang diturunkan dugaan oleh Allah ni bergantung kepada kekuatan ibu bapanya.
if ibu bapa dia mandom jer, anak tader semangat. jika anak tengok ibu bapa dia bersemangat, dia pun bersemangat nak cepat sihat. nanti boleh main-main sama, pi jengjalan sama...

so, me ulang nasihat yang sama... jaga diri dan kesihatan. jangan sedih-sedih depan anak.

OKEY?!

adex-aieda on August 30, 2010 at 4:52 PM said...

okies nurul..thanks...

norakashah on August 31, 2010 at 10:21 AM said...

Salam adex....moga adex n aqilah kuat mengharungi dugaan yg Allah berikan...benarlah...berat mata memandang, berat lg bahu yg memikulnya......TABAH....

cintaKusayangMu on August 31, 2010 at 11:09 AM said...

insyaAllah aqilah akan selamat..aunty dan family doakan kesembuhan aqilah..semoga dpt beraya bersama keluarga tercinta ye syg....aqilah kuat..aunty tau..ramai yg sygkn aqilah...
qis tabik,adex mmg kuat..walaupun mgkin ade3x kata adex xsekuat mana,tp smpi sejauh ni adex tempuhi..mmg adex kuat...sabar ye..insyaAllah aqilah akan selamat...amin

intank on September 1, 2010 at 1:50 PM said...

adex, ingat lg tak akak yg call adex tanya psl adex pregnantkan twin dulu sbb akak pn pregnant jugak..me, k.intan..akak selamat bersalin pada 6/5/10..sepasang tau..syukur pada Allah semua selamat,skang bb nk masuk 4 bulan..adex tau tak, akak tercari2 balik blog adex nih..alamdulilah dapat jumpa balik thru blog mama alanna..
terkejut akak baca kisah aqillah..sabar ye dik.. ada hikmahNya..Allah tak akn bg ujian itu pada hamba2Nya kerana Dia tahu kemampuan kekuatan kita menghadapiNya...Allah tau adex n suami mampu menghadapiNya...sgh comel dan gebu aqillah..doa akak aqillah cepat sembuh.

adex-aieda on September 1, 2010 at 10:49 PM said...

kak intan..tahniah...
dapat sepasang...aqilah lahir 17 april...mesti si kembar tu dah nak meniarap la ni...
terima kasih...sebab ingat lagi kat adex...terharu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket