Monday, December 2, 2013

alhamdulillah..keajaiban terjadi

Posted by adex-aieda at 5:39 PM
Reactions: 
 ALHAMDULILLAH

lama rasanya aku x menaip tuk bercerita perihal si kenit ku... lama juga rasanya ku x berkongsi kisah dak kenit ku... seorang cahaya penawar/penyembuh yang bijak yang utama....
NUR SYIFAA' AQILAH

syukor ke hadrat Ilahi atas dugaan yg diberi... kini segalanya terjawab sudah...
sejak akhir2 ni aqilah kerap diserang cirit birit.... kadangkala sembelit... yg lebih menyedihkan dia kata dia x rasa bila bende tu keluar,.... dia cuma rasa bila benda tu dah keluar dan mengeluarkan bau & rasa x selesa... bila kerap kali terjadi hati mamy menjadi rawan... macam dok pk dlm kepala... kenapa semua ini mesti terjadi... padahal inilah risiko yg mamy kena hadapi.... oh tidak.... rasa cam x sanggup nak hadapi dgn tenang... tapi segalanya terjawab sudah bila berjumpa dengan doktor pakar kat Bilik 3 Pediatrik HKL.... doktor ckp mungkin ini hanya simptom lebihan2 bende dari sembelit... sebab bila dia sembelit, mamy bg dia makan ubat... so lepas sembelit tu usus dia akan menjalankan proses.. mungkin juga bila dah terlalu kerap dia jd fobia tuk ke tandas... mungkin juga.. so tuk masa ni.. mamy masih lagi harus memantau kedaan dia... kuatkan semangat dia tuk meneruskan hari2 mendatang... 

esoknya... appointment ngan kardia plak... buat echo cek jantung dia... mamy menunggu degan penuh debaran sebabnya app lepas menandakan lubang tu telah tertutup.... perjumpaan kali ni juga menentukan sama ada perlu direfer ke IJN atau tidak... seriau ok.. keputusannya... alhamdulillah syukor jua kehadrat Ilahi... jantung berlubang tu mmg kompom dah tertutup... cuma masih ada lagi 1 injap yg sempit tu... tp injap tu katanya tdk menyusahkan... biarkan saje... jaga anak macam biasa... bg dia makan apa saje yg dia mau.. main apa yg dia nak main... mamy redha nak.... rasa cam senyum sampai ke telinga...
 

 sungguh behave ye anak kesayangan mamy ni.... elok je dia baring... nurse pasangkan dvd upin ipin tuk dia lalai... dia diam je...payan tv.. cuma sesekali ada bunyik.. sakitlah.. sakit... waktu tu doktor dok tekan sikit nak bg kompom... tgk dia scan macam senang je.... hihihihihi

lepas dah siap app kardio tu... doktor tu sudah tgk gg dak kenit ni agak2 macam dah rosak sikit... terus dia refer klinik pergigian pediatrik tu kat tkt 3.... tp bila mamy sampai sana... punyalah ramai budak2 kan... so papa suh refer surat tu kita buat kat klinik askar jeler... idoklah ramai sangat umatnya kan.... sampai2 mmg xde org pon... kebetulan ada doktor.. so teruskan cuci gg dak kenit ni.... baru mamy tau.. pesakit jantung ni kene jaga gg... sebab kuman mudah merebak.. pelajaran baru ye ni...

cukuplah disini... tiada apa yg lebih menggembirakan melainkan melihat anak mamy ni sihat & sempurna macam kanak2 lain diluar sana... teruskan berjuang... masih jauh lg perjalanan tuk ditempohi...

:-)

1 comments:

Marsha~ on December 3, 2013 at 8:35 AM said...

alhamdulillah kan.. syukur... yg penting aqilah membesar dgn sihat dan gembira... badan oejal sungguh! geram..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket