Monday, May 30, 2011

tragedi 28 april 2011

Posted by adex-aieda at 8:49 PM
Reactions: 












sungguh...mamy x rela perkara itu berulang & terjadi lagi....cukuplah sekali ini.....walaupon doktor cakap...x mustahil perkara sebegini terjadi lagi.....sampai bila2....waktu aqilah akan membesar.....betapa hancur luluh hati mamy mendengarnye....andainye mamy punya kuasa....ingin sekali mamy merasa semua kesakitan yg kamu alami.....tapi....kamulah anak mamy yg sungguh kuat.....kuatkanlah semangatmu mengharungi semua dugaan2 yg mendatang...sesungguhnya...kita hanya mampu merancang.....Tuhan yg menentukan segalanya....


mujur jua...nenek cepat mengajak mamy ke hospital pg tu....walaupon mamy terpaksa meninggalkan opis dlm keadaan tergesa2....mamy bersyukur sangat.....mamy masih sempat menyelamatkan nyawa anak mamy......


mamy menangis sampai dah x keluar airmata..sungguh mamy x sanggup tengok aqilah masa tu....langsung x bersuara....x menangis....syukor jua...waktu tu papa sempat balik sampai mamy hantar aqilahke dewan bedah....mamy tau papa pon risau....cuma papa x tunjuk depan mamy...bayangkanlah....mamy call papa...bgtau...doctor nak operate aqilah malam ni juga....tuptup...pukul 7 papa dah sampai dpn mata mamy.....papa terbang ke apa....dari melaka ke kuala lumpur...cuma 1 setengah jam?


mamy hantar aqilah masuk ke dewan bedah....tepat kul 9 malam.....punyalah lama mamy rasa menunggu.....kul 1.30 pg...baru doctor panggil mamy....bgtau...usus besar aqilah terpaksa dipotong sebanyak 20cm...sebab usus besar tu melekat kat tempat jahitan/parut dalam....pehtu usus kecil membelit usu besar tu....tu yg menyebabkan usus aqilah melekat...terbelit & tersumbat.....


jauhnye perjalanan hidup mamy di hospital....hampir sebulan...berkampung di wad kk4....benar2 menduga....melayan ragam budak kecil yg sakit....tapi masih x tau bercakap...mengadu....hanya Tuhan saje yg tahu........


mamy sempat meraikan hari ibu...hari jururawat....hari lahir sendiri di wad kk4.....

to be continue.....

3 comments:

mrsharis on May 31, 2011 at 11:07 AM said...

Semoga Allah sentiasa bersama Aqilah..insyaallah.

insan kerdil on May 31, 2011 at 4:05 PM said...

duhai permata hati...tiada kata mampu terzahir....betapa kasih dan sayang itu sentiasa ada...untuk mu dan daripada mu...

meski atas serba keterbatasan...dalam liku2 perjalanan kehidupan...yang terhidang hanya lah 'ketidaktentuan'....'ketidakpastian' buat 'santapan'...

namun perjalanan yang diteruskan...atas izin-Nya yang Maha Menyayangi...Maha Mengetahui...

semoga Dia sentiasa melindungi dan merahmati mu...duhai permata hati...

Dia yang tidak akan sesekali menzalimi...Dia juga yang tidak akan sesekali memungkiri janji...

semoga dipermudahkan urusan dunia akhirat...buat tiap hati yang teruji dan diuji...dalam menuju redha Ilahi..

ketentuan Allah adalah rahsia Allah...

wallahu'alam...

azie on May 31, 2011 at 5:30 PM said...

semoga aqilah cepat sembuh...besar dugaanmu adex...bertabah lah ya..maaf tak sempat g melawat aqilah ari tu..ingat lepas gathering nak pegi tp syafiq pulak kena demam campak..kelam kabut balik..rasa bersalah pulak tak sempat jenguk aqilah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket