Thursday, February 17, 2011

Doakanku..

Posted by adex-aieda at 5:08 AM
Reactions: 
berat mata yang memandang..berat lagi bahu yang memikul...bukan ku tagih simpati..bukan juga nak mengaibkan diri sendiri...cuma ingatan tulus agar mendoakan kesejahteraan anak mamy...nur syifaa' aqilah..
hati ibu mana yg sengaja mahu mendoakan agar anak yg dikandung supaya menderita pelbagai penyakit? ibu mana yg punya hati sekejam itu..untuk mencipta alasan mengambil cuti tanpa gaji menjaga anak yg sakit...padahal dok bersenang lenang kat umah...sape yg tau penderitaan yg mamy alami? penat mamy nak hadapi mulot2 org sekeliling yg hanya tau bercakap..mengkritik..mengutuk...tanpa tau adakah cerita itu benar atau tidak...

alhamdulillah..
aqilah dah selamat menjalani pembedahan yg ketiga..yg melibatkan saluran buntut dia...dah xperlu lagik mamy atau bibiq menukarkan colostomy beg tiap hari selepas mandi...syukor penderitaan mu setakat ini...tapi..mamy masih perlu menjolok buntut aqilah dgn lilin...utk memastikan lubang dpt berfungsi sepenuhnye...sehingga bulan jun 2011....gambar aqilah dgn beg kat perot xpayahlah mamy letak kat sini..x sampai hati..biarlah ianya menjadi kenangan utk mamy dan kuarga...peringatan juga...agar kami tidk lupa...

gambar kat bawah adalah kesan pembedahan...usus besar yg dulunye kat luar...dah dimasukkan ke dalam...panjang jugakkan....tang perot ni ler mamy kene jaga...macam org lepas bersalin jugak...bayangkan bayi sekecil 10 bulan....yg tgh aktif...ligat & lasak meniarap..merangkak...tapi hanya terbaring kaku...lemah x berdaya...kene puasa...

syukor jugak...peningkatan aqilah meningkat hari demi hari...sekarang..utk hari ni...11 hari berlalu...aqilah dah jadi seperti dulu...lasak..meniarap & merangkak..habis satu umah ditakluki...dikemas...cuma bila time nak buang air besar...dia akan & pasti menangis...sebab doktor ckp..dlm sebulan ni..dia akan mengalami sembelit...susah sikit nak berak...tapi xpelah sayang..mamy akan selalu berada disisi aqilah...

sib baik jugak...bila doktor x dpt cari urat2 kat tangan...doktor beralih ke kaki...sib baik jugak kaki belah kiri ni buleh..selepas kaki kanan pon flat..kalau x..xtaulah mamy kat mana lagik doktor nak cucuk....

berakhirlah satu kesukaran yg aqilah alami...lepas ni...kene buat ultrasound lagik...utk tgk buah pinggang aqilah..sama ada normal atau tidak...mamy dah sedia utk dengar kesudahannya...lepas buah pinggang....harus lalui fasa jantung plak...banyak lagik yang mamy & aqilah perlu tempuhi....doakan kekuatan kami...

terima kasih jua atas doa2 dan kata2 semangat dari kawan2 semua...

4 comments:

AzharAzfar on February 28, 2011 at 10:14 PM said...

sabar ya..itu semua dugaan dari Allah.. apa2 pun Alhamdulillah dia dah Selamat...

Nieza Ishak on March 1, 2011 at 9:15 AM said...

subhanallah ... moga2 lepas ni syifa kembali sihat .. aminnnnnn

Nurul Aznil on March 3, 2011 at 4:34 PM said...

Salam,

dulu, ada doktor kata, kalau tader jumpa urat kat tangan or kaki, cari kat kepala. time tu me rasa ringan jer tangan nak sepak mulut doktor tu. nasib baik jumpa urat kat tangan... kalau tidak kluar headline 'DOktor cedera diserang ibu pesakit'

azie on April 8, 2011 at 3:57 PM said...

sabar yea adex...besar sungguh dugaan adex sekeluarga..harap adex tabah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket