Friday, September 17, 2010

17 september 2010

Posted by adex-aieda at 7:46 AM
Reactions: 


17 april - 17 september 2010..
genap umur aqilah 5 bulan....
alhamdulillah...semakin sihat...tembam...
tapi malangnyer...masih x buleh meniarap macam bayi2 normal yg lain...sebab...kat perot saya ada beg usus...yg menghalang perkembangan tumbesaran aqilah...xpelah eik..nanti aqilah akan terus berlari...ermmmmmm

****semalam pagi...
mamy terkejut dengar nenek menjerit..sebab bibiq masak susu EBM aqilah...mamy kat atas lagi masa tuh...dengarlah nenek tanya...kenapa masak susu nih...susu ni x buleh masak..panaskan ajer...bibiq leh menjawab kakak ajar macam tuh....sakit betol hati dengar....tapi mamy sabar lagik terus masuk bilik air mandi....bila mamy turun...mmg langsung x pandang bibiq tuh...malas...tapi..bila papa ajak g umah abang papa kat port dickson semalam..terpaksa jugaklah mamy suh bibiq tu siap...dalam kereta pon..mamy x cakap ngan bibiq...tahan marah lagik nih...lepas dari port dickson...papa ajak makan seafood kat tanjung harapan,..(tunggu next entry)..bila sampai umah...lepas mandi...nenek bgtau lagik...atok ckp..ari2 bibiq masak susu tuh...atok ingat mmg kene masak tu yg atok x cakap lebeh...tambah geram dlam hati...mamy tanyalah bibiq...dia cakap..baru pertama kali dia buat macam tuh...mamy tanya lagik..abis tu nape ckp ngan nenek akak yg ajar? dia diam...dah start nak ngamok nih...sabar lagik...mamy tanya lagik...ko tgk kan time akak ajar...jgn jadi bodoh sombong...bila org tunjuk ajar...angguk kepala..faham...tahu...tapi buat lain...sakit hati akak nih...hilang segala khasiat susu tuh....penat akak pam tau...lagi buat panas hati...bibiq hanya diam membisu seribu bahasa....bukan tau nak mintak maaf tapi buat muka masam macam cekodok hangit.....erghhhhhhhhhh..xnak mintak maaf....xnak mengaku kesilapan & kesalahan sendiri...tu yg mamy geram sangat....xtau nak cakap apa...tapi..mengenangkan aqilah sihat...segar bugar...berat pon makin bertambah...alhamdulillah...pagi tadi..masa mamy nak kuar g keje....mamy pesan lagik...biq..susu tu jgn dimasak...panaskan saje...bibiq cuma angguk...masih jugak dgn muka masam... ;(

7 comments:

cha on September 17, 2010 at 11:27 AM said...

masak susu? means kak? dia jerang susu tu atas dapur? mcm mana dia boleh terfikir tu?

adex-aieda on September 17, 2010 at 10:46 PM said...

stok susu yg akak pam...akak simpan dlm freezer..selalunyer malam...akak akan kuarkan letak kat tmpt sejuk tuh...esok akak g keje...susu tu akan cair..then dia kene panaskan susu tuh baru bg kat aqilah...kalau hari akak cuti...akak bg direct jelah..tp
semalam..akak saje bangun lambat..sebab aqilah buat hal x tido malam...akak layan mata jap..dia kejut akak..suh bangun...aqilah nak susu...akak suhlah dia amik susu dlm freezer...susu tu keras lagik...lambat sgt nak tunggu agaknyer...dia terus rendam susu tu dalam air mendidih...mak akak nampak...menjeritlahkan...mana leh susu tu masak..dia leh kata lambat sgt...baru pertama kali buat..padahal ayah akak nampak ari2 dia masak macam tuh...yg buat akak marah..sebab dia tipu & mengaku kesalahan....heheheh..hilang khasiat susu ibu tau...

Marsha~ on September 19, 2010 at 12:36 AM said...

aku paling pantang kalau maid haram jadah ni melawan bila kita cakap... rasa nak bakar je mulut dia tu tau.. hehehehe

norakashah on September 19, 2010 at 12:01 PM said...

Salam adex....anak2nd sha lahir 18 April la...Aqilah 17 ek...

adex-aieda on September 20, 2010 at 4:22 PM said...

marsha..niat dihati mmg rasa nak bagi kaki jerk....sib baik dpt kawal kemarahan tuh....sebab dia mmg jaga anak2 adex dgn baik...tapi bab xnak buat keje mengikut arahan kiter...mmg panas hati...tu belom kita mintak dia suh amikkan brg...ada sekali tuh...adex suh dia amik diapers aqilah..dia leh baling kene tepat kat muka..masa tu jantong dah berdegup kencang...tp masih boleh sabar...sebab dpn org...tp bab susu mmg adex geram...patutlah 5oz 6 botol sehari x cukup...ermmmmm

adex-aieda on September 20, 2010 at 4:22 PM said...

liyshaz...
a'ah..hari tukan dah bgtau..heheheh

ibuaries on October 1, 2010 at 3:00 PM said...

kurang asam punye maid...penat2pump susu bdn, di masaknye plak. mana plak dia dpt ajaran sesat tu. x nak ngaku plak tu. hampeh la...memang angin 1 bdn kalo sy kn camni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket