Thursday, May 15, 2014

trajedi 4 april

Posted by adex-aieda at 5:30 PM
Reactions: 
0 comments

 tragedi sadis lagi meruntun hati kolbu gitu... jatuh tangga diatas kecuaian diri sendiri... elok je jatuh terduduk.. berdepan dgn kete si suami.. dan ku nampak suami memandang.. tp langsung x bergerak kuar dr kereta tuk bertanya keadaam isteri... (apa ko hengat komando tu berjiwa seperti firman nur airis?) muahahahahaha dgn keadaan menahan sakit mencuba tuk bangun dan berjalan menuju kereta, elok je duduk dah kene marah... huwaaaaaaaaa tp sebab mengaku ia berlaku atas kecuaian sendiri. terima kemarahan suami dgn redha... menahan sakit dlm hati... dah jatuh tu buley lg naik opis keje ye...sempat lagi mintak tolong kak abby (pakar urut) tolong urutkan kaki ni ha,.... tengahari tu sempat lagi tunjuk jalan kat mem lua pe ting tu restoran syed nasi bukhara ni kat taman permata nun ha... dalam perjalanan balik opis siap leh teringin mc flurry bagai hah,.... sampai opis melantak nasi bukhara kambing x ingat pon kaki tu sakitkan... balik keje tu suami amik lagi.. kali ni x bebel2 sebab malam tu dia nk kayuh basikal ngan geng2 dia... sampai umah, mandi dok tuam kaki ngan air batu..bibiq nak urut pon ku kata x payah.. x mengapa... biar ku tanggung sendirilah kekononnya kan...


 sedapkan makan kambing tu ha...... nak dijadikan cerita.. bertahanlah ko kekononnya.. mak suh g hospital ko xmo.. tuptup malam sabtu tu tgk kaki dah biru.. wallawey Tuhan saje yg mengerti lau biru maknanya patah la kan... tunggu komando tu balik surau terus ajak p hospital tuanku mizan kat wangsa maju tu ha... pegi2 doktor suh xray.. pas xray nasib xde yg patah ke hape.. cuma tisu renggang... balik umah gitu je... isnin repeat balik klinik amik mc.. baru doktor bgtau detail.. tisu tu renggang, belom koyak so mmg kene xtra relex lah jgn buat keje.. jalan byk jalan... so mmg cuti semenggu dok umah.. melayan anak2 & bibiq.. sadis rasa sebab nak bangun bergerak pon payah.. tuptup diserang ciri birit plak.. aduhai.. macam2.. ko bygkanlah dgn kaki bengkak dan sakit ko cirit birit yg harus berlari kan bila ada rasa sakit nak uk uk tu... bersabar sajelah wahai hati... muahahahaha


hampir sebulan jugak ku sambung cuti benarnya... bila g kerja keadaan kaki yg tergantung sebab hanya duduk di kerusi buatkan ku rasa x stabil.. so balik umah rehat saje dirumah... huhi...

n3 kan bersambung dgn kisah lg menyayat hati :(

eppy 34th years old to me

Posted by adex-aieda at 1:13 PM
Reactions: 
0 comments

alhamdulillah
masih diberi peluang bernafas dibumi Allah ni... diberi peluang tuk menikmati kehidupan yg penuh dgn dugaan & cabaran dalam kehidupan menentukan kekuatan, kelemahan, kekecewaan, kebahagiaan dalam sebuah kehidupan...hidup umpama roda... ada pasanag & surut... 2014 hadirnya sengaja menguji sejauh mana kekuatan mamy tuk hadapi bermula dari februari 14 diduga dan terus diduga dgn masalah kesihatan..lepas satu, satu masalah datang... mamy redha tempuhi sehingga kadangkala hati rapuh berkata.. "cukup-cukupla Kau menduga aku... aku dah x kuat" terus pejam mata istigfar dan menangis mengenang nasib diri ntah kenapa... penyakit dtg tanpa diundang.. dia juga pergi tanpa pamitan... menandakan mamy terlalu disayangi... agar jangan terlalu jauh pergi.. dekatkan diri denganNya.. ikhlas dan redha serta pasrah hadapi dugaan demi dugaan mendatang... 

sudah2lah kisah sedey kan... rasa seronok sangat dapat seprais kek dari kakak sayang kak tina ni... mmg setiap kali ada apa2 jua majlis mamy memilih bakers ni.. senang terus delivery ke rumah... teirma kasih kak kerana selalu membuatkan org2 kesayangan saya tersenyum... 
 

comei tak mamy? comei sangat2 kan.. kan.. kan.. 


semuga hari2 mendatang akan terus buat mamy kuatkan semangat, lebih tabah menghadapi dugaan mendatang.. terima kasih Allah, terima kasih buat ibu & ayah mamy kerana tanpa mereka mamy xkan berdiri teguh disini...buat sahabat-sahabat yg wish serta doakan kesihatan mamy agar hidup bahagia juga bersama suami, anak2 & keluarga... terima kasih buat semua... doa anda semua buat mamy terus kuat tuk hadapi hari2 & dugaan2 yg datang,.., In sha Allah :)

Wednesday, May 7, 2014

ulang tahun pertama LNP - 29 mac 1014

Posted by adex-aieda at 5:49 PM
Reactions: 
0 comments


alhamdulillah
setahun sudah usia Love Novel Publication 29 mac 2014.. ku tumpang gembira dan bangga dengan usaha 3 pengasas LNP kak Alida Jusoh, Kemboja Puteh & kakak ku tercenta Iena Hamdi.. 

n3 yg dah lama basi tp tetap ku mahu simpan tuk jadikan kenangan... dah setahun novel-novel LNP berada di pasaran daku baru nak menjinakkan diri membaca semula novel.. dulu asyiklah rasa xde masa.. sampaikan ketinggalan tuk baca novel2 yg tgh meletop.. lagi divas... tp sejak kakak sendiri menjadi penerbit kan... so minat yg ada pada novel dari dulu muncul menjelma kembali.. x salah nk support kan... hihihihihi

so bagi peminat2 novel tu.. buleylah dapatkan dipasaran novel2 keluaran terbitan LNP ni ye... teruskan menyokong :)




selamat hari lahir ibu ku sayang

Posted by adex-aieda at 2:20 PM
Reactions: 
0 comments

 kau.. yang bernama cinta... yang bernama kasih.. yang bernama rindu... yang bernama sayang... 
n3 hanyut dilautan sepi... jenuh nak update & masukkan 1-1 kenangan yang terjadi lepas2.. ni... lau x masukkan dalm blog hilanglah segala kenangan kan... x best plak... so dah terlajak update blog yg dah lama bersawang ni... haruslah masuk satu persatu dulu n3 yg dah basi....

20 mac 14 genaplah ibu ku tersayang 61 tahun.. alhamdulillah muga diberikan kesihatan yg baik... tuk terus melalui liku-liku kehidupan yg penuh pancaroba.. dugaan demi dugaan dilalui... melayan karenah anak2,...menantu2 & cucu2.. kadangkala sangat suram & sepi.. kadangkala sangat havoc & happening... tula rencah duniawi.. kehidupan umpama roda yg berputar...kene ingat tu ye... tahun ni xde buat makan2 apa pon.. cuma aku buat suprise hantar brownies coklat strawbery ni terus ke dpn pintu rumah... sebabnya.. masa ni kakak ku berada di mekah mengerjakan umrah bersama suami & anak lelakinya.. tu aku cerita di lain n3 yer nanti... so macam x bestlah nak kumpul adek badek bila x cukup korum kan.... adek badek bukan ramai pon... 3 org je pong.... 

so itulah saje 
semuga ibu ku sihat, gembira dan terus berjaya dalam hidupnya melaksanakan impian yg terpendam.. In sja Allah :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket