Wednesday, April 28, 2010

Selamat Malam...

Posted by adex-aieda at 12:38 PM
Reactions: 
5 comments
ndah lama benornyer....dengar lagu nih....
dulu cam suka biasa2 jerk..
tp tetibe bila dengar lagu ni..bebaru ni....
ada ayat yg cukup bermakna...yg buat mamy tersenyum....


Lirik Lagu Selamat Malam - Faizal Tahir

Biarkan berlalu
Semua kepedihanmu
Lelapkan matamu
Biarkan mimpi membawamu
Ke mana kau mahu
Selamat malam
Tidurlah sayangku
Siang kan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu

Biarkan berlabuh tirai kisah semalam
Yang indah itu ada padamu
Dengan setiap impian dan harapan
Selamat malam
Tidurlah sayangku
Siangkan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu

Kan ku menjadi arjuna dalam mimpi-mimpimu
Kan ku panah tepat ke jiwamu atas nama cintaku
Pari-pari ku utus bawa kau ke sini lagi
Terhapus semua air mata dengan senyuman

Selamat malam sayang
Selamat malam kasih
Selamat malam sayang
Woooo...

Selamat malam sayang
Selamat malam kasih
Selamat malam sayang
Woooo...
Tidurlah sayangku
Siangkan tiba bercahaya
Bermula baru semua untukmu

Selamat malam
Tidurlah sayangku

ye sayang mamy..tidorlah..lenekanlah malam2 mu...
siang kan tiba bercahaya..
mamy nak aqilah kuat...sebab mamy akan jadi lebeh kuat dari aqilah....


Sunday, April 25, 2010

NUR SYIFAA' AQILAH MOHAMAD AZHOKHI

Posted by adex-aieda at 1:22 PM
Reactions: 
35 comments



kenapa saya begitu istimewa?
walaupon x di mata orang lain...cukuplah sekadar di mata mamy...
bagi mamy aqilah anak mamy yg paling istimewa...
aqilah semangat & dan kelemahan mamy...

xtau siapa yg harus disalahkan...ini adalah takdir yg harus mamy terima dengan redha... walaupon mengalir air mata darah sekalipon...semua ni xkan berubah...semua ni tetap akan jadi kenyataan yg harus mamy hadapi dengan tabah...

aqilah...
mmg suatu waktu dulu...saat pertama kali mamy disahkan mengandung...
mamy langsung xleh lelapkan mata..
macam2 dalam kepala otak mamy dok fikir..dgn keadaan mamy yg ceaser...dgn sikembar yg semakin lasak...langsung x reti dok diam...dgn nak layan perangai dan karenah bibiq...mmg waktu tu mamy langsung xleh terima kenyataan...yg mamy mengandung dlm waktu masa yang terdekat...tapi..mamy redha dengan rezeki Tuhan...betapa senang lah plak mamy buleh mengandung lepas apa yg penah mamy lalui 5 tahun yg lepas...

pernah juga mamy bertanya dalam hati,...adakah aqilah jadi macam ni sebab berpunca dari mamy...? nasib baik jugak...mamy cepat sedar...yg semua ni datang dari Tuhan...mamy kene redha terima ketentuan Tuhan...kalau mamy x kuat...macam mana aqilah nak kuat hadapi semua nih...sebab yg akan merasa derita & sakit yg terhingga...adalah aqilah sendiri...bukan mamy...mamy cuma perlu sediakan mental dan fizikal agar mamy kuat hadapi saat2 kesusahan & kesakitan yang akan aqilah tanggung bila saat tu tiba...

hari ni...adalah hari ke-9...
dah kering air mata mamy mengalir...nasib baik juga doktor lepaskan mamy & aqilah balik umah...tapi mamy still kene pantau tahap kesihatan anak mamy....hari demi hari...
Tuhan saje yg tau...apa ada dalam hati mamy...tatkala mendengar doktor beritahu...bayi awak x normal macam bayi lain....bagai ada batu menghempap kepala...apa salah anak mamy? bayi yg baru saje dilahirkan? ye..tgk pada rupa fizikal..anak mamy sihat...sempurna...ALHAMDULILLAH...tapi zahirnya.....

ye...NUR SYIFAA' AQILAH...yg keluar dari perot mamy...
pada 17 April 2010....tepat jam 1555H....EMLSCS (CEASER).....di HKL...
anugerah Tuhan yg ternilai..permata hati mamy....
seorang bayi yg x normal....kerana x mempunyai lubang dubur...
kata-kata nasihat dari seorang kawan...mamy patut bersyukur...anak mamy dilahirkan sihat,...dari anak dia meninggal dalam perot...mamy kene kuat hadapi dugaan ini....sebab mamy adalah insan yang dipilih..insan yang terpilih...utk hadapi semua ni,....
memang sekarang zaman canggih...zaman teknologi moden...ramai doktor2 pakar buleh merawat...buleh operate...ya..itulah kata2 mamy utk kuatkan semangat mamy...tapi..adakah mamy bersedia utk hadapi saat2 getir itu.....5 hari mamy tido kat KK8..SCN, HKL....macam2 bayi mamy jumpa....unit ICU/NICU utk bayi2 yang baru lahir.....buat mamy lebeh kuatkan semangat...sebab...anak mamy x seteruk anak2 mereka..bertarong nyawa...tapi sape sangka...hari demi hari...ada saje berkhabaran duka...yg mamy dengar pasal aqilah....jantong berlubang...jantong lemah...buah pinggang..
.apa lagi yg mamy mampu lakukan selain dari menangis....dan terus menangis...meratapi nasib yg harus aqilah hadapi...salah mamy ke....aqilah yg harus menjadi mangsanyer? puas sudah mamy bertanya dalam diri,...adakah semua ni berpunca dari mamy....tapi jawapan nyer tetap satu...Tuhan tu maha kaya..ada nasib orang lain lebeh terok dari mamy....mamy ingat lagi...masa tunggu turn aqilah utk x-ray....ada satu ibu tanya mamy...kenapa baby? bila mamy ckp...xder lubang dubor...dgn nada terkejut...dia tanya...kenapa buleh jadi macam ni? mamy xder jawapan...cuma senyum....tp dalam hati hanya TUhan yg tau...andainye mamy juga ada jawapan pada setiap persoalan ni...Ya Allah...kuatkanlah semangat mamy...sediakah mamy utk hadapi soalan2 yg dtg dari kawan2 mamy kelak..? soalan yg harus mamy jawab....kenapa mesti jadi macam tuh? mamy bukan doktor...mamy juga bukan Tuhan....kuatkah mamy melalui detik itu sayang? kuatkah?

orang lain senang bercakap...sabar...sabar...sabar....
ye..tapi yg nak laluinyer....cukuplah setakat ni mamy menangis....mamy akan jadi lebeh kuat...dari semalam...itu yg mamy doa siang & malam...bila tgk wajah mulus aqilah...tatkala sedang lene dibuai mimpi....pasti akan menitis juga airmata mamy....kenapa aqilah yg harus lalui semua ni....? sebab...aqilah anak mamy...harta dari Tuhan yg terhingga....ini cuma sementara...1 hari nanti...bila aqilah dah lalui semua detik yg mencemaskan...yang menyiksakan...aqilah akan jadi bayi..kanak-kanak normal seperti yang lain...Insyaallah....itu doa & harapan mamy....biarlah Tuhan memberi dugaan & kesakitan ni sekarang dari kemudian hari......mamy xtau sekuat mana mamy utk hadapi semua kemungkinan ni.....tapi mamy harus redha...mamy harus kuatkan semangat....mamy harus terima semua ni,....kalau x..macam mana aqilah akan hadapi semua ni tanpa mamy....aqilah lah kekuatan hidup mamy...mamy tetap akan berada disisi aqilah x kira dalam apa juga keadaan sekalipon...selagi terdaya,....biarlah kita tempuhi bersama...

bukan mamy meraih simpati...
bukan juga untuk kelemahan atau kekuatan diri...
cuma sekadar luahan hati..muga 1 hari nanti...bila aqilah dah sihat...sempurna,...macam bayi & kanak-kanak normal yg lain.....aqilah akan baca blog mamy yg merapu ni.....

NUR SYIFAA' AQILAH.....
cahaya/ penawar penyembuh/yang utama yang mulia......

andai ini takdirnyer.....

Posted by adex-aieda at 12:22 PM
Reactions: 
5 comments
maaf sebab lama sangat amik masa nak siapkan blog nih...
ramai juga yg tertanya2...
nak update kat fesbuk...rasanyer x cukup tempat plak nak taip buat luahan hati..
ye..adex dah selamat bersalin bayi perempuan...
pada 17 april 2010..1555H..
kat Wad Bersalin HKL...

tapi siapa tahu,,.
kita hanya merancang..Tuhan yang menentukan segalanyer...
apatah bila dengar doktor ckp..
"bayi awak x normal macam bayi lain"..
hati mamy mana yg x trsentuh...
hati mamy mana yg rasa diuji....
bagai ada batu menghempap kepala....
kenapa orang lain bersalin ada bayi.....
kenapa bayi mamy xder....

tp masa tu..entah kenapa..mamy xder punyer rasa apa..
mungkin kesan ubat bius...masih kuat..
yg mamy lakukan malam tuh...hanya tido....
tapi esoknyer....bermulalah 1 saat yg x terkata..
mamy jadi bisu...adakah mamy betol menjadi insan yg terpilih....

Friday, April 2, 2010

bersawangla plak...

Posted by adex-aieda at 2:55 PM
Reactions: 
5 comments
dah lama sangat rasanyer...x update apa2..
xtaulah naper tetibe jd malas nak update story mory kehidupan...
dalam blog nih..

sebab nak tunggu hari je lagik...
kepala dok pk macam2...
nanti2lah lau ada masa adex citer....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket