Friday, August 28, 2009

SALAM PAGI JUMAAT...

Posted by adex-aieda at 11:20 AM
Reactions: 
0 comments
BUAT PEDOMAN BERSAMA.

Jika kamu memancing ikan....
Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.....
Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga .........
Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang....
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya.....
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan
mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu....

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada
takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh....
cukuplah sekadar keperluanmu.... Apabila sekali ia retak....
tentu sukar untuk kamu menambalnya semula....
Akhirnya ia dibuang....
Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....

Begitu juga...
jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan
janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....
Anggaplah dia manusia biasa.
Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.
Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan
kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...
yang kamu pasti baik untuk dirimu.
Mengenyangkan. Berkhasiat.
Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelezatan.
Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.
Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....
yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.
MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU....
Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.
Terlalu mengejar kesempurnaan.
Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain
Kamu juga yang akan MENYESAL....



saje nak share..dpt dr email....

Wednesday, August 26, 2009

perghhhhh....

Posted by adex-aieda at 12:40 PM
Reactions: 
6 comments
lately ni busy skit...
keadaan kesihatan mamy x begitu mengizinkan...
dr isnin demam...selsema....batok...
rasa cam seram sejuk jerk....

harap2 cuma gejala penyakit biasa...
bukan H1N1...
sebab ada gak kekwan mamy di alam maya nih...
udah pon diserang...
hope semuanya beransur baik....

esok mamy ada appoinment doc..
nanti mamy akan khabarkan eik..
sama ada ianya berita gumbira atau duka...
huhuhuhu

Tuesday, August 25, 2009

saje buat bz..

Posted by adex-aieda at 2:31 PM
Reactions: 
4 comments



saje bosan dok kat opis nih..
menanti waktu nak balik umah..
upload gambo2 candid si chubby mamy nih...
susah benar sekarang nk snap gambo bebudak nih....
tgh sibok gak..nk masuk contest konon...
1st time tuh...kebetulan anniversary mamy pon dah dekat...
mmg mamy nak citer skit kisah mamy kat blog nih...
sajelah mamy masuk sekali contest tuh...huhuhu..
lau menang..best gak..lau x menang...xpelah..
sajer suka suki....utk ibu damia...nantikan lah eik....





Monday, August 24, 2009

notty..? cuai..?

Posted by adex-aieda at 12:24 PM
Reactions: 
6 comments
2 budak nih...semakin lama makin lasak...
org kata...jgn ditegah apa yg depa nk buat...
budak tgh membesar,...biarlah depa teroka...
belajar sesuatu yg baru...
tapi...kalau asyik buat mamy jd tarzan.,..
menjerit2...x dengar cakap...
pehtu jatuh...meraung...1 taman dengar....
kalau jatuh...dpt lebam..masa mamy or papa ada..
xper...tp..lau dgn bibiq?
perluke mamy percaya kata2 bibiq yg xleh pakai tuh?
macam luka kat atas hidung kakak nih...
masa mamy balik keje...
mamy tanya bibiq..naper hidung kakak nih...
dia kata...mana kak...cuma calar..kukunya panjang...
tp..esoknyer...baru nampak mcm nih...
mamy tanya lagik...ni kakak calarkan guna kuku ke biq...
baru nk ckp...kakak nk amik bakul atas meja...
terus bakulnyer terjatuh...
x buleh ke bgtau akak semalam...? bru ni nk ckp?
ni mesti ko sibuk baring dlm bilik...biar depa main kat luar..
bibiq terus diam masuk bilik...
x sempat mamy nk bebel panjang2,....

nasib baik...lepas semenggu....dah hilang...huhuhu...


ni plak...pasal adik...
kisah ni jd masa g Jusco Au2 minggu lepas..
mamy dah letak adik dalam keter...
pehtu nak amik kakak plak...
masa tuh mmg mamy dah tutup pintu keter..
tp x rapatlah...x sangka adik buleh tolak pintu tuh...
terus jatuh...adoiiii.....x kusangka...
sib baiklah meraung tu kejap jer...sumbat susu...
terus diam...balik umah...xnmpak lagi lebam kat dahi tuh..
ingtkan luka kat hidung tu jerk...
balik keje..terus nampak lebam kat dahi tuh...
adoi..harus kene bebel kat nenek...
macam budak kene dera x...???





sib baik jugak..lebam ngan luka kat hidung tuh..
hilang..time balik umah nenek sabtu lepas...
huhuhuhu...

bebudak ni yg lasak ke...atau...mamy yg cuai...
semalam balik umah nenek...
ada tangga...
sebok nak main kat tangga tuh...
dah naik...nak turun plak...dah turun...nak naik plak...
adoiiilah....

Tuesday, August 18, 2009

Selamat Menyambut Ramadhan

Posted by adex-aieda at 4:33 PM
Reactions: 
5 comments



sempena bulan ramadhan yg bakal tiba sabtu nih...
adex nak mohon ampun dan maaf..
andai ada kesalahan bahasa..kesilapan berbicara..
walaupon kita hanya berkenalan di alam maya jerk...
semuga kehadiran ramadhan tahun ni..
akan memberikan sinar bahagia buat semua...
semuga juga amal ibadah kita semua akan diterima...
sebagai manusia kita x pernah lari dari melakukan kesilapan...
hidup ini umpama roda yg berputar...
hari ni kita gumbira...esok lusa kita menangis...
bersyukur pada setiap perkara yg berlaku pasti akan ada hikmah...
kita hanya merancang...Tuhan yg menentukan segalanya....
drpd kita merancang nk g bercuti,soping, bercuti...
lebih baiklah kita menyimpan duit tu..
buat pergi umrah lagi baik...
(itu kata2 hubby ku..bila kuajak bercuti ke bandung)
"Berdendam dalam Islam bukanlah perkara yang baik. Ianya hanya membuka pintu hati kita kepada syaitan yang mengetuknya. jika kita memaafkan seseorang yang telah mengkhianati kita, seluruh alam tersenyum kepada kita. Malaikat akan mencatatkan kebaikan yang kita lakukan, makhluk-makhluk Allah akan mendoakan kita..."


INSYAALLAH

Monday, August 17, 2009

awal sgt ke utk gosok gg?

Posted by adex-aieda at 11:50 AM
Reactions: 
8 comments

memandangkan anak2 mamy pon dah ada gigi...
4 atas...2 bawah...
mamy pon nak trylah gosok gg depa...
takot x cantek plakkan...
sebab la ni..depa dah makan macam2...
sajelah mamy try gosok gg depa semalam...
siap gigit2 lagik..batang dia pon lembutkan....
xderlah sakit...cuma bila time nak gosok kat gg tuh...
depa cam x suka...awal sgt ke eik...mamy nak cuci gg depa nih?
bende ni pon mamy x beli...hadiah beday depa....
sajelah gatal mamy nak guna...hehehe...
x awal sangatkan?

Thursday, August 13, 2009

"fish papa"

Posted by adex-aieda at 4:38 PM
Reactions: 
4 comments


salah 1 hobi papa adalah g memancing...
dolu sebelom ada si kembar tuh...
mmg selalu jugaklah mamy ikot papa g mancing nih...
tp mamay rasa mmg x sesuai ngn jiwa mamy...
sebab..papa langsung xbg chance mamy bukak sore...
x dptlah papa selalu g mancing nih...
alasannyer...mamy x suka lah kene tinggal memalam...
tapi..bila dah ada si kembar tuh...
mamy terpaksa relakan jelah..
sebab mamy dah ada kwankan..
xderlah boring dok kat umah...
lagipon...leh save budget xkuar duit beli ikan...
papa g mancing buleh kata hampir setiap minggu tau...
yg mamy paling suka...ikan patin...
sebab lau nak beli mahalkan...sekali dpt 2-3 ekor...
jenuh leh bahagi2 kan kat jiran2...
lau dpt ikan siakap lagi sedap...manis sgt rasanyer...
freshlah katakan.....huhuhu
lepas raya ada plan ngan kekwan komando papa..
nak g langkawi...nak g mancing kat kelong...
beshnyer....

rodtax....

Posted by adex-aieda at 8:21 AM
Reactions: 
4 comments
dah settle pon rodtax kete mamy nih...
punyalah lama kali nih...
dengan JPJ ofline...bank pon ofline...
so terlajaklah skit...dari 28 july jadi 30 july...
(baru ada masa nk story mory pasal rodtax..citer dah basi..huhuhu)

so utk keter papa...kenalah siap sedia...
bulan feb 2010....keter papa murah jerk...
sebab tahun dpn dah tahun ke-4...so adalah less %....


Wednesday, August 12, 2009

si kembar...14 bulan..

Posted by adex-aieda at 10:43 AM
Reactions: 
6 comments


kakak....
nur syasya athirah bte mohamad azhokhi...
12 june 2008 - 12 ogos 2009




adik...
nur syaza athiqah bte mohamad azhokhi
12 june 2008 - 12 ogos 2009






layankan jelah eik....gambar2 depa nih.....

1 Tahun 2 Bulan...(14 Bulan)

Posted by adex-aieda at 10:09 AM
Reactions: 
1 comments





hari ni...12 ogos 09...genap si kembar ku 1 tahun 2 bulan...
bersamaan 14 bulan....
alhamdulillah...depa semakin sihat & cergas...
semakin jugak aktif...lasak bkn main..
dh banyak akal...dah semakin kuat merajuk...
yg paling mengada...si kakak a.k.a athirah...
selalu kene buli ngan adik a.k.a athiqah...
dah buleh disuruh...amik remote..amik susu....hp mamy...
dah bijak mengenal sesuatu bender...binatang like cat...bird...
pantang dgr lagu rancak...suka menari...
"clap your hand"...sambil goyang2...heheheh...
dah kurang makan nasi...cuma nak mkn sayor...ayam...ikan...
tp susu....tetap kuat...skrg nih...tin 1.5kg...tu cuma 5 ari....huhuhu...
alhamdulillah...mamy & papa doakan...
agar anak-anak mamy ni membesar dgn sihat...
******mahal tau baju tuh...aku beli ngan rege Rm300,...huhuhu..

Saturday, August 8, 2009

crocs..kuninglah plak....

Posted by adex-aieda at 10:50 PM
Reactions: 
7 comments





akhirnya...dpt jugak si kembar mamy ni kasut crocs...
sebenarnya dah lama pic nih...since beday si kembar lagik...
tp..mamy asyik lupa nak upload..

terima kasih khas buat untie suliana & cyta...
coz sudi bg anak2 mamy kasut crocs nih...
yelahkan..bknnyer murah..
walaupon mamy x berapa berkenan..org dah bg...
terima kasihlah bebanyak eik..muga2 dimurahkan lagi rezeki...

sekurang2nya...meke tuh kotakan janji...
nak bg hadiah beday kat si kembar mamy ni...
walaupon dah lewat...mamy tetap terima...
janji tetap janjikan..?

Tuesday, August 4, 2009

sepetang di Bagan Lalang

Posted by adex-aieda at 5:15 PM
Reactions: 
8 comments






minggu lepas...hantar nenek balik PD...
then papa dah tau jalan mesti jem...
so papa pon ikot jln dalam...
bila dah ternampak signboard Sepang tuh..
mamy pon ajak papa singgah Bagan Lalang..
leh beli pepahat..then makan ikan fresh...
sampai sana bebudak 2 tuh tgh tido...
xleh mamy turun tgk lauk...papa je yg beli lauk...
belilah ikan kerapu...pepahat...lala...ketam...sotong...
pehtu nak balik..tetibe bebudak ni bangun..
apalagi...leh ler makan sekali kat situh...
dulu..mamy makan ngan family,...cam sedap jerk...
ni x berapa sedap..agaknyer x menikmati kot..
sebab bebudak 2 tu agak meragam skit...
xpelah papa..lepas ni kita dtg lagik....






weekend lepas-lepas..

Posted by adex-aieda at 10:48 AM
Reactions: 
2 comments
papa ajak g mid valley sebab ada maybank treatpoints....
sebab leh tebus kredit points kad kredit papa...
memula terkejut gak mamy bila papa ajak g sana...
yelah xder tmpt lain...asyik KLCC...1Utama..
sebelom2 nih...puaslah mamy ajak...mesti papa xnak..
bygkanlah...last sekali mamy g MV...tahun 2004...
masa zaman bercenta dolu...
barulah nampak Gardens,....(punyalah jakon mamy nih..)
nak masuk parking je...mmg dah jem..
tu yg papa mmg x suka nak g sana...sib baiklah jugak..
ada rezeki..senang je dpt parking....huhuhu...
kalau x..mau papa ajak balik...sebab susah nak dpt parking...
seronoknyer sampai MV tuh...
sebab semua ada...Jusco..Care4..Kamdar...
mamy leh tuju semua tuh..
memula tuh...g naik tkt 3...ofcoz nak tebus points...
nak tebus tuh...keneleh beli brg dolu....
xder apa nak beli...adake memula tuh papa nak beli
basikal yg rege RM899...dpt points 58,000.00...bykkan..
tp mamy xbg papa beli...mengarut rasanye....
last sekali..papa beli set pisau..jenama apa tah..
mahal gakler kiranya...RM299....dpt point 35,000.00..
leh ler tebus.....set cadar ngan comforter...leh buat raya...
mamy nak snap gambo..tp papa x bg...
pehtu perut lapor...tmp makan semua penuh...
papa nak makan Nandos...ikotkan jelah...
peh makan....g jusco...beli baju bebudak 2 nih...
pehtu singgah Kamdar..beli langsir....utk raya...
pehtu g Care4..beli brg dapor...punyalah lama dlm MV tuh..
naik lenguh2 kaki..bebudak tuh sempat tido 2 kali...
dr kul 12.30....sampai kul 7 lebeh br gerak balik...
ni ajelah gambo yg sempat mamy snap...
pehtu terus papa marah..huhuhuhu...
saje mamy beli beli botol nih....
memandangkan bebudak 2 tuh dah buleh minum straw...
pehtu singgah umah neneklah...
punyalah payah nak amik gambo depa nih...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket